Sansia sai omistaja-asiakkaiden edustajilta ennätyksellisen hyvät palautteet vuodelta 2024 – niin yritysmielikuvaan kuin henkilöstöön toimintaan liittyen. Vastaajat kiittivät myös Sansian kustannustehokkuutta. Asiakastyytyväisyyttä kuvaava NPS-luku kaksinkertaistui. Myös uusien omistaja-asiakkaiden määrä jatkoi vahvaa kasvuaan.
Sansia koetaan luotettavaksi, vastuulliseksi ja ammattitaitoiseksi hankintayhteistyökumppaniksi, tammi-helmikuun vaihteessa 2025 toteutettu asiakastutkimus paljastaa. Kaikkien yhdeksän Sansian asiakastyytyväisyyttä kuvaavan tekijän keskiarvo asteikolla 1–5 on 4,14. Edellisen vuoden keskiarvo oli 3,90.
”Saimme arvokasta tietoa palvelujemme toimivuudesta ja henkilöstömme osaamisesta, jotta osaamme kehittää niitä edelleen”, toimitusjohtaja Janne Naukkarinen kiittää. Sansia teki vastaavan kyselyn myös vuosina 2023 ja 2024.
Kyselyyn vastasi eri rooleissa Sansian kanssa yhteistyötä vuonna 2024 tehnyttä omistaja-asiakkaiden henkilöstöä. Vastaajat antoivat ennätyksellisen hyvät arvosanat niin Sansia yritysmielikuvasta kuin sen henkilöstön toiminnasta ja ammattitaidosta.
Keskiarvo luotettavuuden, vastuullisuuden ja ammattitaidon arvioissa on ollut vuosia yli 4, ja tässä mittauksessa se nousi 4,25:een. Vastaajat pitivät Sansiaa myös monipuolisena, palvelevana ja hankinta-alan kärkiosaajana arvioiden keskiarvon ollessa 4,13.
”Erityisen ylpeä olen asiakkaiden antamista huomattavan korkeista arvosanoista työntekijöidemme toiminnasta”, Naukkarinen toteaa. Arvioiden keskiarvo nousi koko henkilöstöä koskien 4,47:ään. Sansian hankinta-asiantuntijoiden osaaminen arvioitiin niin ikään korkeaksi hankintaprosessin kaikissa vaiheissa: osaamisesta annettujen arvioiden keskiarvo oli 4,39.
Asiakkaat arvioivat Sansian toimivan arvojensa mukaisesti: luotettavuuden, vastuullisuuden, yhteistyön ja ammattitaidon toteutuminen Sansian ja omistaja-asiakkaiden välisessä yhteistyössä sai arvosanan 4,20.
Sansian asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta kuvaava NPS-luku (Net Promoter Score) yli kaksinkertaistui edellisvuoteen verrattuna. Tuore, vuoden 2024 toimintaa mittaava NPS-luku on 34, kun yli 30:n nousevaa lukemaa pidetään jo erinomaisena.
Myös Sansian toimintamallin tehokkaaksi mieltämistä mittaavien vastausten lukema nousi keskiarvoltaan 3,99:ään, kun edellisvuonna lukema oli 3,7. Vastaava nouseva tyytyväisyystrendi oli kysyttäessä, onko yhteistyö hankinnoissa Sansian kanssa tuottanut kustannussäästöjä: vastausten keskiarvo oli 3,89, kun lukema oli edellisvuonna 3,63.
Sansia lähettää jokaisen hankintaprojektin ja konsultointityön valmistumisen jälkeen lyhyen palautekyselyn hankinnan valmisteluun osallistuneille omistaja-asiakkaiden edustajille.
Vuonna 2024 Sansian saamat palautteet olivat erinomaisia. Vastaajat kokivat palvelut suosittelemisen arvoiseksi:
Sansian hankinta-asiantuntijoiden saamien palautteiden keskiarvo oli 4,5 asteikolla 1–5
Kokemuksensa perusteella palautteiden antajat suosittelisivat Sansian hankintapalveluja hyvin todennäköisesti: hankintakokonaisuuksien kohdalla NPS-suositteluindeksi oli 58 ja konsultointipalveluissa peräti 83.
Uusien omistaja-asiakkaiden määrä kasvoi edelleen viime vuonna: Sansia sai osakkaikseen 15 uutta julkisen sektorin toimijaa eri puolilta Suomea, mikä kasvatti yhtiön osakkaiden määrän 161:een.
”Saimme uusia omistaja-asiakkaita lisää erityisesti Etelä-Savon alueelta sekä jätehuoltotoimialalta”, toimitusjohtaja Naukkarinen kertoo.
Asiakastutkimukseen vastanneet uudet asiakkaat kokivat, että hankintayhteistyön aloittaminen Sansian kanssa oli vaivatonta ja lupaukset lunastettiin: annettujen arvioiden keskiarvo oli 4,17.
Kaikki tarvitsemasi hankinta- ja henkilöliikennepalvelut löydät samasta paikasta. Keskity siihen, mikä on tärkeää.
SANSIA OY
Puutarhakatu 6, 70300 Kuopio
017 218 900
info@sansia.fi